دسترسی سریع

21

3

4_2

10_1

گزارش دوره اول کنفرانس

برای گزارش دوره اول کنفرانس روی لینک های ذیل کلیک نمایید

گزارش متنی

گزارش تصویری

 

قابل توجه پژوهشگران محترم

همانطور که مستحضرید این کنفرانس جزء کنفرانس های معتبر بین المللی خاج از کشور توسط برگزارکنندگان دانشگاهی داخلی و خارجی محسوب می شود، و زبان اصلی کنفرانس و ارایه مقالات به صورت انگلیسی می باشد، اما با توجه به درخواست پژوهشگران محترم مبنی بر بهبود عملکرد سامانه کنفرانس و به منظور تکریم به پژوهشگران و شرکت کنندگان فارسی زبان و ایرانی، و تلاش های پی در پی نماینده ایرانی کمیته برگزاری کنفرانس قسمت فارسی سایت و امکان ارسال مقاله به زبان فارسی به وجود آمده است. برای این منظور ابتدا توصیه می شود مقالات خود به زبان انگلیسی ارسال نمایید، درغیراینصورت تمامی پژوهشگرانی که مقاله خود را به زبان فارسی ارسال می کنند می بایست چکیده مقاله را به زبان انگلیسی ارسال کنند. تمامی مقالات به زبان انگلیسی در کتابچه مجموعه مقالات و نمایه کنندگان انگلیسی چاپ خواهد شد، همچنین مقالات در برخی از نمایه کنندگان ایرانی هم درج می شود.

Conference Venue

Plenary meeting:

14-15 October 2019

«The Russian Academy of Arts»
21 Prechistenka str. 119034 Moscow, Russia

 

 

 

Sessions:

«THE CREATIVE HERITAGE OF THE ROERICHS’ FAMILY:

THE BRIDGE OF CULTURES»

9-10 October 2019

Venue: will be specified (Moscow)

 

«RUSSIA–INDIA: THE ART OF PHILOSOPHY. CULTURE»

23-24 October 2019

Venue: Kullu, India

فراخوان ارسال مقاله و حضور در کنفرانس
فراخوان ارسال مقاله و حضور در کنفرانس

دومین کنفرانس بین المللی روسیه و شرق: هنر، فلسفه و فرهنگ در سال 2019، مصادف با سالگرد جشن "Nicholas Roeric" و پسر جوانش "Svyatoslav Roerich" دو دانشمند و متفکر برجسته روسی می­باشند که خلاقیت آنها پلی بین روسیه  و شرق است. Helena Roerich  همسر "Nicholas Roerich" یکی از متفکران اصلی که در کار خود فلسفه شرق و غرب را با هم ترکیب کرد. از اینرو تصمیم برآن شده است که این رویداد به صورت گسترده همراه با نشست های تخصصی و برنامه های جانبی هرچه باشکوه تر با حضور اساتید برجسته بین المللی برگزار گردد.

بدین وسیله از تمامی پژوهشگران در حوزه هنر و معماری، طراحی، شهرسازی، فلسفه و فرهنگ به خصوص میان رشته ای در این حوزه و روریخ دعوت بعمل می آید تا به صورت حضوری و غیرحضوری در این رویداد بزرگ شرکت نمایند و آخرین دستاوردهای پژوهشی خود را ارایه نمایند. برای اطلاعات بیشتر ادامه را انتخاب نمایید.

 

روسیه کشوری چند قومی است که غرب و شرق را در موقعیت جغرافیایی خود متحد کرده و یک جهان فرهنگی خاص را نشان می دهد. داستایوفسکی در مورد "واکنش پذیری جهانی" نبوغ روسی گفت، در عمل خلاقیت به تصاویر سایر اقوام تبدیل می شود و بدین ترتیب درخشان ترین و درونی ترین ویژگی های مقدس آنها را جذب می کند.

از یک سو، هنر به عنوان پدیده ای از فرهنگ، "پاسخگوترین" در برابر تأثیرات بیرونی تصور می شود. هنرمندان مشهور روسی - واسیلی ورسچاگین، نیکولای و سواتاتوسلا روئریکس، پاول کوزنتسف، تعداد زیادی از هنرمندان - مستشرقین شرق را بر اساس برداشت های شخصی نقاشی می کنند و با روح حساس خلاق، اسطوره ها و افسانه های شرقی را درک می کنند. از سوی دیگر ، شاهکارهای بزرگ هنری "سفیران نیکوکار" هستند که بهترین آرزوهای روح ملی را به جهان خارج ، به خزانه داری فرهنگ جهانی منتقل می کنند.

برای روسیه، "بعد شرقی" به طور سنتی یکی از تعیین کننده هاست. از شرق به روسیه "سبک حیوانات" آمد ، که بعداً "سبک شرقی" را در هنر تزئینی روسیه آشکار کرد. این گواه روندهای عمیق است ، زیرا سبک به دلیل ماهیت آن ، وجود یک سازه پایدار در ذهنیت فرهنگ را نشان می دهد ، که در آثار نقاشی ، مجسمه سازی ، معماری و غیره بیان شده است.

 از نظر تاریخی، روسیه در شرق رشد کرد و روندهای جدیدی را در سرزمین های شرقی خود و کشورهای همسایه جذب کرد. نقاشی های نیکو پیروسمانی، مارتیروس ساریان، مجسمه ها و نقاشی های زوراب تسرتلی به بخشی جدا نشدنی از فرهنگ روسیه بدل شد.

بدین وسیله از تمامی پژوهشگران در حوزه هنر و معماری، طراحی، شهرسازی، فلسفه و فرهنگ به خصوص میان رشته ای در این حوزه و روریخ دعوت بعمل می آید تا به صورت حضوری و غیرحضوری در این رویداد بزرگ شرکت نمایند و آخرین دستاوردهای پژوهشی خود را ارایه نمایند. برای اطلاعات بیشتر ادامه را انتخاب نمایید.


1398/05/28 (1 سال قبل )